Žlté vlaky na trase Bratislava - Komárno prepravili v prvom polroku až 1,7 milióna cestujúcich. RegioJet zaznamenal až 18% nárast
RegioJet |MM| RegioJet zaznamenal výrazný nárast počtu prepravených cestujúcich na linke Bratislava – Kvetoslavov – Dunajská Streda – Komárno. Žlté vlaky na južné Slovensko využilo počas prvého polroka 2018 až 1,7 milióna cestujúcich. Teda až o 18% viac, ako v rovnakom období počas minulého roka, kedy regionálnymi vlakmi RegioJet cestovalo viac ako 1,4 milióna cestujúcich.
Najväčší nárast počtu cestujúcich zaznamenal súkromný dopravca od apríla, keď vstúpil do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. Žltými vlakmi je odvtedy možné cestovať aj s električenkami a bežnými lístkami na MHD. Reakcie cestujúcich na fungovanie integrovanej dopravy vo vlakoch RegioJet sú veľmi pozitívne. Okrem jednoduchšieho cestovania sa doprava mnohým aj výrazne zlacnila.Napr. ľudom, ktorí denne dochádzali z obce Kvetoslavov našim vlakom a v Bratislave prestupovali na MHD, stačí po novom iba jeden spoločný cestovný lístok. Ročne tak môžu ušetriť až € 183,80.
RegioJet sa zároveň stal na území Bratislavy ďalším prostriedkom MHD a akousi náhradou za chýbajúcu električku vo východnej časť mesta. Práve táto oblasť sa trápi s najhoršou dopravnou situáciou v Bratislave. Kvôli rozsiahlym zápcham trvá obyvateľom cesta do centra mesta niekedy aj viac ako hodinu. Vlaky RegioJetu sa preto stali vhodnou alternatívou k autobusom a trolejbusom. Cestujúci obídu zápchy elegantne po koľajniciach a každý deň ušetria pri cestovaní aj viac ako pol hodinu. Jazda vlakom z Podunajských Biskupíc a Vrakune do centra mesta trvá iba cca 15 min. Na ponuku rýchlych spojení RegioJetu do centra stihol zareagovať už aj Dopravný podnik Bratislava, ktorý v spolupráci s Bratislavskou integrovanou dopravou začal obyvateľov dotknutých mestských častí privážať autobusmi z okolia na najbližšiu železničnú stanicu, kde môžu pohodlne prestúpiť na vlaky RegioJet linky S70 do centra mesta.
RegioJet v spolupráci s ministerstvom dopravy počas roka zároveň navýšil počet spojov, premávajúcich počas poobedných špičiek. Vlaky odvtedy premávajú ráno a už aj poobede pravidelne až 3x za hodinu.
Na najvyťaženejší ranný vlak s odchodom o 6:15 z Dunajskej Stredy do Bratislavy začal dopravca nasaďovať veľkokapacitnú súpravu, zloženú až z troch jednotiek typu Talent, ktorá dokáže do hlavného mesta priviezť až 939 cestujúcich súčasne. RegioJet by chcel rovnako pokračovať v posilňovaní vlakov aj v druhej polovici roka 2018 a vedie preto rokovania s objednávateľom dopravných výkonov, Ministerstvom dopravy a výstavby SR. Ďalší výrazný nárast očakáva RegioJet v súvislosti s výstavbou obchvatu D4/R7, počas ktorej sa dopravná situácia na južnom Slovensku a v hlavnom meste ešte viac zhorší.
RegioJet prevzal prevádzku na trati Bratislava – Komárno po štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) v roku 2012. Za 6 rokov prevádzky sa cestovanie vlakom v tejto lokalite spopularizovalo až natoľko, že ich dnes využíva v porovnaní s rokom 2011 viac ako 4-násobne viac cestujúcich. Je to unikát a ukážka toho, že liberalizácia železníc a súkromní dopravcovia dokážu cestovanie verejnou dopravou mimoriadne zatraktívniť.
Komentáre k článku:
UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.