Tatranský vzduch z Lidla a Slováci...
Iba nedávno jeden z najväčších obchodných reťazcov pôsobiacich aj na Slovensku čelil kritike v súvislosti s vymazaním krížov na historických kresťanských kostoloch v Grécku. Dnes, hlavne na sociálnych sieťach hlavne Slováci kritizujú reklamnú akciu Lidlu zameranú na nákup domácich produktov, úplne presne darčeky, ktoré Lidl dáva pri nákupoch nad 20 Eur. Ide o plechovku s Tatranským vzduchom. Ľudia kritizujú neekologické správanie spoločnosti a nezmyselnosť kampane. Vyberáme niekoľko titulov z médií týkajúcich sa tejto kampane:
Lidl sa propaguje tatranským vzduchom a znečisťuje prostredie - Obchodný reťazec Lidl rozdáva údajný tatranský vzduch v plechovkách. Jeden z najhorších možných obalov, hovoria ochranári.
Slováci zúria! Neuveríte, čo rozdáva LIDL ľuďom pri nákupoch počas slovenského týždňa! - Spoločnosť LIDL pri príležitosti premiéry slovenského týždňa, kedy sa venuje najmä propagácii tovaru vyrobeného na Slovensku, svojim zákazníkom za nákup nad 20 € rozdáva kontroverzný darček. Zatiaľ čo niektorých príjemne pobavil, ďalší na oficiálnej Facebook stránke reťazca hromžia a odvolávajú sa na ekológiu.
Treba však povedať, že sú aj takí, ktorí zámer Lidlu pochopili:
Prvých 100-tisíc zákazníkov dostane zdarma tatranský vzduch v konzerve. Lidl uvedie po prvýkrát slovenský tématický týždeň - Tomu sa vraví dobrý nápad. Pevne veríme, že novinka obchodného reťazca Lidl inšpiruje aj ostatných predajcov.
Aj na tomto negatívnom hodnotení tejto kampane je vidieť mimoriadna neznalosť a neskúsenosť väčšiny kritizujúcich Slovákov, minimálne skúsenosti s cestovaním a nechuť prijímať čokoľvek nové. V tejto súvislosti je potrebné povedať na rovinu, že konzervový vzduch ako suvenír nie je novinkou a tí, ktorí cestujú sú na tento druh suvenírov zvyknutí. Desiatky rokov môžete obdobné konzervy či uzavreté nádoby kúpiť napr. v New Yorku, San Franciscu ale aj v Berlíne, kde v jeho západnej časti v priesvitnej fľaštičke nájdete pribalený aj úlomok z legendárneho Berlínskeho múru, kde počas studenej vojny nielen odďaloval demokraciu od totality, ale zároveň slúžil ako popravisko pre viac ako sto ľudí rozhodnutých opustiť komunistický režim útekom do Západného Berlína. V tomto konkrétnom prípade o autentickosti vzduchu nepochybujem, no betónový úlomok viac ako štvrťstoročie po revolúcii pochádzať z už zbúraného múru nemusí.
Mnohí výrobcovia si dokonca dávajú záležať na doložení autenticity k predávanému suveníru a prikladajú k nemu dokonca písomný certifikát, ktorého je veľakrát súčasťou aj originálne razítko či dokonca hologram.
Obdobnú plechovečku s certifikátom zakúpenú v Odesse prikladám ako ukážku toho, že Lidl robí len to, čo vo svete dávno poznajú a teda nie Lidl, ale do svojej "geniality" uzatvorení Slováci sú v tomto pprípade problémom. Pripomínam, že s manipuláciou skutočnosti retušovaním kresťanských symbolov spoločnosťou minulosti som sa nestotožňoval.
Komentáre k článku:
UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.