Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Na expedíciu | Reportér 24

Cesta je ciel...
Označenie inzercie
Na expedíciu

ISSN 1337-8481   Dnes je 8. 5. 2021, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

Najväčšia investícia v histórii dopravcu –RegioJet kupuje 15 najmodernejších rušňov Bombardier TRAXX MS3; na dodávku ďalších má v zmluve opciu

REDAKCIA naEXpediciuDátum03. 09. 2019 11:28:21TémaAKTUALITY
1199

RegioJet |MM|    • Spoločnosť Bombardier zvíťazila vo výberovom konaní na dodávku 15 viacsystémových lokomotív pre spoločnosť RegioJet

• RegioJet nasadí nové lokomotívy na svoje vnútroštátne a medzinárodné diaľkové spoje vrátane spojov do Bratislavy a Košíc

• Ide o prvú dodávku novej generácie viacsystémových lokomotív TRAXX MS3 pre výkony v osobnej doprave

3. septembra 2019 – Dodávateľ riešenia v oblasti mobility – spoločnosť Bombardier Transportation a RegioJet, najväčší plne súkromný osobný železničný dopravca v strednej Európe, podpísali zmluvu o dodávke 15 nových lokomotív BOMBARDIER TRAXX MS3. Ide o prvú objednávku novej generácie viacsystémových lokomotív TRAXX MS3 určených pre výkony v osobnej doprave. Súčasťou zmluvy je aj opcia na dodávku až desiatok ďalších lokomotív; prvýkrát v praxi bude využité nové on-line riešenie pre dodávky náhradných dielov od spoločnosti Bombardier. Jeho súčasťou je plán, ktorý sa týka objednávok náhradných dielov lokomotív bez potreby vedenia vlastnej evidencie na strane prevádzkovateľov.

Uzavretá zmluva nadväzuje na predchádzajúcu z roku 2017, na základe ktorej RegioJet kúpil lokomotívy TRAXX MS2e. Obstaranie nových lokomotív je súčasťou masívnej expanzie RegioJetu. Nasadené budú na vnútroštátne a medzinárodné vlakové spoje RegioJet v rámci Českej republiky, Slovenska a ďalších stredoeurópskych krajín.

Nové lokomotívy podporia plánovaný rast výkonov RegioJetu až o 100 %

Obstaranie 15 lokomotív TRAXX MS3 je najväčšou investíciou do nových železničných vozidiel v histórii RegioJetu. Ich objednávka súvisí s expanziou aktivít dopravcu v rámci celého stredoeurópskeho regiónu. RegioJet predpokladá dodávky prvých lokomotív na základe novej uzavretej zmluvy v nasledujúcom roku a plánuje ich nasadenie nielen na existujúce úspešné spoje na linkách z Prahy do Ostravy, Košíc, Brna, Bratislavy a Viedne, ale aj na zabezpečenie prevádzky nových spojov v rámci krajín strednej Európy. Vďaka otvoreniu nových liniek predpokladá v roku 2020 RegioJet masívny nárast výkonov – a to až o 100 %.

Jiří Schmidt, prevádzkový riaditeľ spoločnosti RegioJet, k tomu poznamenáva: "Tešíme sa na dodávky novej generácie lokomotív Bombardier TRAXX. Aktuálne prevádzkujeme štyri lokomotívy TRAXX MS2e, ktoré sú spoľahlivou a osvedčenou súčasťou nášho rušňového parku. Okrem zvýšenia efektivity a nižších prevádzkových nákladov nám tieto nové lokomotívy umožnia ďalšiu expanziu služieb kvalitnej a modernej železničnej dopravy pod značkou RegioJet v celom regióne strednej Európy."

RegioJet kupuje ďalšie lokomotívy TRAXX MS3 s cieľom postupne unifikovať flotilu viacsystémových lokomotív, ktoré by v budúcnosti mali byť tvorené takmer výhradne lokomotívami radu TRAXX MS. RegioJet postupuje podobne ako ďalší veľkí dopravcovia a chce v prevádzke svojich diaľkových vlakov využiť silnú synergiu unifikovanej flotily najmodernejších viacsystémových lokomotív.

"RegioJet je prvým prevádzkovateľom v osobnej železničnej doprave, ktorý si objednal lokomotívy novej generácie - TRAXX MS3. Rušne radu TRAXX 3 už od začiatku tohto roka preukazujú vysokú úspešnosť v rámci komerčnej prevádzky v Taliansku. Sme nadšení, že teraz môžeme tieto lokomotívy uviesť do sveta osobnej železničnej dopravy, kde sú prevádzkové vzdialenosti oproti nákladnej doprave dvojnásobné a zásadný význam má tiež presnosť jazdy spojov,"dodáva Tomáš Holý, manažér rozvoja obchodných aktivít spoločnosti Bombardier Transportation pre krajiny strednej a východnej Európy. "Sme si istí, že naša nová lokomotíva TRAXX v týchto výzvach obstojí na výbornú."

Nová objednávka dopravcu RegioJet zvyšuje celkový počet lokomotív TRAXX 3, v súčasnosti najmodernejších elektrických lokomotív na trhu, objednaných európskymi zákazníkmi na 170. Vývoj novej generácie lokomotív je založený na úspechu osvedčenej typovej rady TRAXX. K dnešnému dňu prevádzkujú dopravcovia viac ako 2 000 lokomotív typovej rady TRAXX v 20 krajinách. Spolu tieto lokomotívy ročne najazdia vzdialenosť okolo 300 miliónov kilometrov.

 

RegioJet ďalej rastie za prvý polrok prepravili žlté vlaky 3,1 milióna cestujúcich

Diaľkovými vlakmi RegioJet, ktoré jazdia v Českej republike, na Slovensku a v Rakúsku, cestovalo za prvých šesť mesiacov tohto roka približne 3,1 milióna cestujúcich. RegioJet tak pokračuje v rýchlom raste počtu prepravených cestujúcich, keď za prvý polrok prepravil približne o 12 % cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie predchádzajúceho roka. Celkovo tak vlakmi RegioJet cestovalo počas prvého polroka približne o štvrť milióna cestujúcich viac ako za rovnaké obdobie minulého roka.

RegioJet je ekonomicky najúspešnejší a najrýchlejšie rastúci súkromný železničný dopravca v strednej Európe. Rastieme na všetkých trasách v spojoch na linke Praha - Brno - Viedeň / Bratislava a aj na tradičnej trase Praha - Ostravsko - Košice. Vďaka zvyšovaniu počtu cestujúcich očakávame v tomto roku tiež ďalší nárast zisku a to o ďalšie milióny eur,"hovorí Petr Kohoutek, finančný riaditeľ Holdingu STUDENT AGENCY, do ktorého RegioJet patrí.

V roku 2020 plánuje RegioJet ďalšiu výraznú expanziu svojich spojov a nárast počtu prepravených cestujúcich až o 100 %. Po novom budú žlté vlaky RegioJet jazdiť na českej vnútroštátnej rýchlikovej trase R8 z Brna do Ostravy a Bohumína, kde v decembri 2019 vystriedajú České dráhy; od júna 2020 potom RegioJet plánuje rozšírenie svojich vlakových spojov do Budapešti. Súčasne RegioJet spustil tiež prípravy na začatie prevádzky priamych vlakov z Prahy cez Poľsko na Ukrajinu tiež s plánovaným štartom od polovice roku 2020. V neposlednom rade zaháji RegioJet od decembra 2019 prevádzku regionálnych vlakov na niekoľkých tratiach v Ústeckom kraji.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Slovenka  rozhovor o Cernobyle
Označenie inzercie
ZIVOT rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
VIZOVA POVINNOST PRE OBCANOV SR A CR
Označenie inzercie
AKTUALITY rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016  - 30. vyrocie tragedie / Bielorusko
Označenie inzercie
Expedicia Jordánsko-Izrael 2017 februar
Označenie inzercie
Transsibírska magistrála v studiu Reporter24
Označenie inzercie
100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre

100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Bottom panel

© naexpediciu.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na naexpediciu.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign