Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Na expedíciu | Reportér 24

Cesta je ciel...
Označenie inzercie
Na expedíciu

ISSN 1337-8481   Dnes je 8. 5. 2021, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

Malá fotoreportáž z veľkého mesta - Hongkong (po čínsky: 香港 - Siang-kang) - to, čo inde človek neuvidí - II.

Miloš MajkoDátum26. 10. 2011 22:36:28TémaCestovanie
200

Hongkong (po čínsky: 香港 - Siang-kang) je jedna z dvoch osobitných administratívnych oblastí Číny a do roku 1997 od Číny nezávislý štát spravovaný Spojeným kráľovstvom.

V súlade s čínsko-anglickou Spoločnou deklaráciou z 19. decembra 1984 sa Hongkong vrátil Číne o polnoci 30. júna 1997 a stal sa osobitnou administratívnou oblasťou Číny, pričom sa dodržiava princíp: jedna krajina, dva systémy.

Základ ekonomiky Hongkongu tvorí zahraničný obchod, valutovo-finančné operácie, elektronický, spracovateľský, ľahký a textilný priemysel, ktorý pracuje predovšetkým na export. Je tu veľký morský prístav a uzlové letisko. Dynamika rozvoja všetkých stránok života umožnila priradiť Hongkong k tzv. mladým tigrom Ázie, ktoré sa podľa základných parametrov činnosti približujú k rozvinutým krajinám, ktoré majú vysokú životnú úroveň obyvateľstva. (Zdroj:Wikipedia)

Toľko Wikipedia a fakty.

Dlhšiu dobu sme sa snažili získať výhodné letenky do tohto  Ázijského veľkomesta. Intenzívne som sledoval ponuky leteckých spoločností. Dosť dlhodobo sa javili ako najvýhodnejšie lety z Londýnskeho  Heathrow, prípadne z Budapešti. Trpezlivosť však prináša výsledky, až sa  podarilo rezervovať výhodné letenky  z Viedne  s prestupom v Tureckom Istanbule s leteckou spoločnosťou  Turkysh Airlines.

Let do Hong Kongu  trval niečo cez desať hodín. Letisko patrí medzi najväčšie a najmodernejšie na svete. Je to pochopiteľné, Hong Kong je jedným zo svetových obchodných a finančných centier.  Priamo z letiska sa vezieme v modernom rýchlovlaku cez Kowloon na ostrov. Hlavná stanica oslňuje majestátnosťou a moderným designom.  Niečo cez hodinu hľadáme hotel Ramada, v ktorom  máme cez internet zaplatené ubytovanie.

Je síce už večer, no neodoláme a ideme do ulíc. Už na prvý pohľad aj skúseného cestovateľa zaujme v mnohých ohľadoch sofistikovaná  infraštruktúra  Hong Kongu. Takmer všade v centre sa dá pohybovať v nadchodoch, podchodoch,  prepojoch medzi budovami - väčšinou mrakodrapmi - samozrejme všetko klimatizované priestory uľahčujúce prežitie najmä letného  Hong Kongu.

Hong Kong je v podstate ostrovom a teda jeho prepojenie s morom je dokonalé. V prístave kotvia nielen obrovské zaoceánske obchodné  a výletné lode, ale aj menšie výletné plavidlá a samozrejme pre rýchlu prepravu nielen domácich ale aj turistov nevyhnutné rýchlolode spájajúce mesto  s okolím - najmä s Macau. Pri prístave je heliport sprostredkovávajúci dopravu do tohto  Vegas Ázie  (Macau) najmä pre  podnikateľov a bohatých  návštevníkov stoviek kasín.

Aj ďalší deň sa pohybujeme v luxusnom centre mesta. Aj Hong Kong má svoje dvojičky. Dva architektonicky rovnaké mrakodrapy, kde sa udomácnilo svetové finančné centrum. Hodiny sa pohybujeme v útrobách centra medzi obchodmi, reštauráciami a kaviarňami. Sadám si do jednej z nich. Cez sklenenú výplň rozmerov steny menšieho činžiaka  od kvalitného esspressa sledujem premávku v zátoke a výhľad na Kowlon mi napovedá, že zaujímavá bude aj táto časť aglomerácie.

Pri túlaní sa medzi mrakodrapmi sledujem neskutočne dokonale zapracovanú zeleň aj tam, kde by ju určite nik nečakal. Klbúk dolu, architekti rozmýšlali. A sledujem denné umývanie chodníkov. Neskutočné. Hong Kong je mestom čistým. Už vidím prečo.

Pre nás sú grom dopravy električky. Efektnejšie som nevidel nikde na svete. Vysoké a štíhle  sa šikovne pohybujú vo veľkomeste a  vážne dotvárajú už  i tak nezameniteľný vizuál, ktorý si každý návštevník odnáša z mesta. Ako som už spomenul, centrum Hong Kongu je vyplnené mrakodrapmi a luxusom. Je to iba pozlátko, alebo Hong Kong nepozná čo je chudoba?  Zvedavosť je neprekonateľná ako pri každej ceste, aj tu ma zaujíma, či má minca dve strany. Sadáme na jednu z električiek s najdlšou trasou. Ubiehajú desiatky minút po ceste  na jej konečnú stanicu. Aby sme videli aj to, čo by nám cestovka určite neukázala...

Pokračovanie v druhom dieli materiálu z  Hong Kongu.


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko


Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Slovenka  rozhovor o Cernobyle
Označenie inzercie
ZIVOT rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
VIZOVA POVINNOST PRE OBCANOV SR A CR
Označenie inzercie
AKTUALITY rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016  - 30. vyrocie tragedie / Bielorusko
Označenie inzercie
Expedicia Jordánsko-Izrael 2017 februar
Označenie inzercie
Transsibírska magistrála v studiu Reporter24
Označenie inzercie
100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre

100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Bottom panel

© naexpediciu.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na naexpediciu.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign