Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Na expedíciu | Reportér 24

Cesta je ciel...
Označenie inzercie
Na expedíciu

ISSN 1337-8481   Dnes je 8. 5. 2021, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

Dunajská cyklocesta z Passau do BA

Ivan SklenárDátum02. 07. 2011 06:51:57TémaCestovanie
19

 

    Ako už bolo uvedené v inom materiáli, absolvoval som v dňoch 26. až 30. júna  spolu s mojim kolegom a dlhoročným priateľom cyklotúru z nemeckého pohraničného mesta Passau až takmer po Heinburg. Takmer preto, lebo dotiahnuť to až do BA, ako sme mali pôvodný zámer, prekazilo počasie v podobe brutálnej búrky a následne niekoľkohodinového silného dažďa. Všetkých najazdených km bolo 431 vrátane tých zopár po Viedni, keď sme sa premiestňovali zo stanice Süd Bhf do West Bhf. Cestu tam sme absolvovali vlakom cez BA- Wie-Linz až do Passau. Samotný Passau leží na sútoku až troch riek. Dunaj  tam výdatne posilňuje rieka Inn a trochu menej prispieva aj Ilz. Keďže sme tam pricestovali popoludní okolo 15:00 zvyšok času sme venovali prehliadke starobylého mesta s nábrežím plným lodí. Cestou tam sme v Linzi prestúpili z IC do cyklovlaku, plne na tento účel vybaveného. Ako pribúdali km od Linca, tak pribúdalo aj cykloturistov vo vlaku. Že je to tam veľmi obľúbený šport, upozorňovali na seba na žel. stanici aj pomôcky, v podobe oceľových žliabkov na schodoch vedúcich z podchodu, aby sa dal bicykel ľahko vytlačiť hore. S bicyklom sa tam môže prakticky všade, okrem riadnych frekventovaných ciest. Vedľa každej z týchto ciest, sú však všade mimoúrovňové „cestičky“ práve pre bicykle. Kde náhodou chýbajú semafóry, nechýbajú ohľaduplní vodiči. Pre nás, čo sme zvyknutí na bicyklovanie v domácich podmienkach, je to jednoducho raj pre cyklistov. Servis pre návštevníkov začína už oproti žel. stanici, kde Vám rýchlo vyhľadajú (za poplatok) ubytovanie podľa želania aj s rezervovaním. Potom ako sme sa ubytovali, sme sa vydali pozrieť si trochu samotné mesto. Práve v ono nedeľné popoludnie sme zastihli v miestnej katedrále veľkú slávnosť v podobe 25. výročia vysviacky miestneho biskupa a zároveň 50. výročia jeho kňazskej služby. O katedrále som sa už pred tým  dozvedel, že je tam najväčší organ na svete. Má 7700 píšťal. Tie s najnižším tónom dokážu zachytiť len deti vo veku do 7 rokov a s najhlbším tónom len ľudia po sedemdesiatke. Trochu zvláštne...Premiestňovať sa po starej časti mesta (čo je skoro celé historické Passau) na kole nie je žiadna sláva. Všetko pôvodná dlažba z kameňa. Ihneď pred mostom cez Dunaj začína cyklistická cestička s príznačným pomenovaním R1 (Radweg 1). Tá sa tiahne po oboch stranách Dunaja až po Viedeň. Na ňu nadväzuje niekoľko okružných ciest po okolí. Je perfektne značená aj s udávaním vzdialenosti k významnejším cieľom a s dobre vybavenou infraštruktúrou. Samotnú cyklocesu tvorí chodník - cestička s výborným povrchom o šírke asi 3 m. Takmer až po Linz tečie Dunaj v hlbokom údolí, kde vrcholky okolitých kopcov vyčnievajú nad hladinou Dunaja až do 400 m. Len niečo málo nad hladinou, vedie po oboch brehoch spomínaná cesta, ktorá verne kopíruje breh. Pozdĺž cesty je dostatočne veľa infocentier, kde o.i. je možnosť vykonať si individuálne servis na bicykli, ak Vás zastihne nejaký problém (viď foto). Najkrajší úsek cesty končí asi 15 km od Linza, kde sa údolie náhle rozostúpi a kopce sa „odsťahujú“ kamsi preč. Povedal by som že tam končí aj krása, ktorá má miestami až gýčový rozmer. Aj ďalej je to pekné, ale nie tak, ako v prvej časti cesty. V okolí Linza je Dunaj už lemovaný aj nám dobre známym „týtešom“. Celá cyklocesta vedie prakticky po rovine s mierne klesajúcim sklonom. Ak sú nejaké prevýšenia, tak sú len krátke. Dostať sa z jednej strany Dunaja na druhú okrem niekoľkých mostov sa dá aj vďaka prievozníkom s motorovými člnmi, špeciálne upravenými na prevoz cyklistov. V jednom prípade je tam kompa (Untermül), ktorá pojme na svoju palubu aj niekoľko aut. Na úseku Dunaja medzi Passau a Viedňou je niekoľko hydroelektární, každá s výkonom asi ako Gabčíkovo. Až na jednu výnimku, po ich priehradnom múre sa nedá prejsť zo strany na stranu.

       Pokračovanie na budúce.

 

 


Fotogaléria k článku:

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

Zobraziť všetky fotografie
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

19
Autor: Ivan Sklenár
19
Autor: Ivan Sklenár

Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Slovenka  rozhovor o Cernobyle
Označenie inzercie
ZIVOT rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
VIZOVA POVINNOST PRE OBCANOV SR A CR
Označenie inzercie
AKTUALITY rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016  - 30. vyrocie tragedie / Bielorusko
Označenie inzercie
Expedicia Jordánsko-Izrael 2017 februar
Označenie inzercie
Transsibírska magistrála v studiu Reporter24
Označenie inzercie
100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre

100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Bottom panel

© naexpediciu.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na naexpediciu.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign