COSTA PACIFICA - iná spoločnosť, iná loď - prečo neskúsiť konkurenciu za poznaním a relaxom v Stredozemi? - Monte Carlo, Savona - časť 1. - nalodenie
Na cestu do Savony sme vyrazili vo štvrtok niečo pred desiatou hodinou doobeda. Výletná loď Costa Pacifica pláva z talianskeho prístavu Savona v piatok o 16.30. Skôr vyrážame z dôvodu predpovede zlého počasia po celej 1200 km dlhej trase. Ak sa zadarí a získame dostatočnú časovú rezervu, potiahneme asi o 130 km ďalej do Monaca, kde sa v Monte Carle plánujeme zdržať niekoľko hodín. Sme blízko, nenecháme si predsa túto možnosť ujsť...
Na cestu vyrážame s Kamilom a jeho rodinou. Poznáme sa niekoľko rokov a boli sme spolu dva razy na Mallorce, v San Franciscu, v Las Vegas a určite ani toto nebude posledná spoločná cesta. Jej výhodou je mimo iné deľba nákladov na cestu, teda pohonné hmoty, dialničné poplatky, parkovné auta a - auto ide vyťažené, do Talianska nevezieme draho a zbytočne kubíky vzduchu.
Cesta maximálne pohodlným Mercedesom Viano ubieha výborne, deti sa bavia a už na severe Talianska vidíme, že prestávku na jedlo nebudeme mať na diaľnici, ale zájdeme do Benátok. Benátky sme síce navštívili už veľa krát, no neodmietneme ďalšiu možnosť. Benátky stoja za to v každom ročnom období. ... len za dažďa veľmi nie. Ale to spoznáme až o niekoľko hodín...
V oblasti Mestre sa obnovil hustý dážď, napriek tomu ideme. Vzhľadom na počasie neparkujeme na veľkom záchytnom parkovisku Tronchetto, ale ideme priamo do nadzemného parkoviska na Piazza de Roma, odkiaľ je do mesta 100 metrov.
Cena za parkovanie sa za ostatné roky zmenila výrazne, z 19 Eur stúpla na 26, resp. 29 Eur za 24 hodín. Treba povedať, že na celý deň je to vzhľadom na lokalizovanie parkoviska cena prijateľná, no na dve hodiny ktoré nám trvá večera je to cena úplne neprijateľná. Iný cenník žiaľ nemajú, takže pizza v štýlovej maličkej reštaurácii sa dosť výrazne predražuje.
Benátky opúšťame premoknutí do nitky a to máme zimné bundy. Vyrážame ďalej na Miláno, Janov a Savonu. Nočná jazda ubehla výborne. Deti v autosedačkách prespali celú noc a presun z domu prakticky na juh Európy ani veľmi nevnímali.
V Savone sa okolo druhej v noci prevezieme priamo do prístavu až takmer k mólu, kde bude Costa už o niekoľko hodín kotviť.
V centre nás zastavujú Carabinieri a po kratučkej komunikácii sa lúčime a pokračujeme do už spomenutého Monte Carla. Asi dve hodiny si pospíme ešte na diaľničnom odpočívadle pred vjazdom do Francúzka a pred ôsmou ráno sa blížime do Monaca. Serpentíny, úzke cesty a honosné územie kniežactva, ktoré patrí medzi najbohatšie na svete.
V Monte Carle parkujeme v podzemnej garáži priamo pri Casino de Monte Carlo. Cena parkovného za viac ako 5 metrov dlhý Mercedes Viano ma zaráža. Prvá hodina 2.40 Eura a ďalšie po 1 Eure. Rozmýšľam, ako je možné, že našinec ešte toleruje parkovné v Bratislave aj na zle upravených parkoviskách skoro všade prevyšujúce 3 Eurá na hodinu, či parkovné v mestách na verejnom priestranstve za Euro i viac na hodinu.
Fotografujeme sa pred casinom, nad prístavom zaplneným luxusnými jachtami a ideme na caffee do jedného z barov. Espresso, čaj i nealko nápoje v cenách asi o 20 až 30 % nižších, ako v bežných kaviarňach u nás, resp. o polovicu lacnejšie ako v kaviarňach v Bratislave. Strašné, keď porovnám životnú úroveň a príjmy obyvateľov Monte Carla a napríklad Serede...
Monte Carlo a teda aj Monaco opúšťame úmyselne malou okľukou smerom na Marseilles a zastavujeme v Canes. Tu tankujeme plnú nádrž. Cena nafty - 1,39 Eur / l. Je potrebné komentovať?
Idúc po diaľnici položenej vysoko nad pobrežím obdivujeme úžasnú rivieru, neskutočne čisté modré more a obehnúc Monaco opúšťame Francúzsko. Samozrejme že sa mení iba dopravné značenie na ceste, pobrežie a štýlové dedinky sú krásne rovnako aj v Taliansku. V Savone ideme hneď do prístavu. Vchádzame na terminál Costa Crocierre a už z diaľky vidíme výletnú loď Costa Pacifica.
Pred terminálom vykladáme batožinu a zriadencom následne odovzdávame auto asistenčnej slžbe spoločnosti na zaparkovanie.
Ideme na chceck in a po bezpečnostných prehliadkach nastupujeme do lode, s ktorou sa najbližších 12 dní budeme plaviť po Stredozemnom mori.
Ubytujeme sa v našich kajutách, urobíme krátku prehliadku najdôležitejších častí lode, zúčastníme sa bezpečnostného cvičenia a simulovanej evakuácie lode a ešte pred prvou večerou v reštaurácii New York, sa ideme na hornú palubu rozlúčiť s večernou Savonou.
Aj keď Costa Pacifica je menšia od MSC Diviny, stále je mohutná viac, ako si klienti absolvujúci plavbu po prvý raz vedeli predstaviť. Nás žiaľ neohúrila, máme s čím porovnávať. A to je dobre. V budúcnosti budeme vedieť, pre akú spoločnosť a tiež triedu lode sa rozhodnúť.
Ideme na večeru. Pri jej podávaní cítime, ako loď opúšťa prístav a pláva na šíre more. Smer - Grécko, Turecko, Izrael...
Fotogaléria k článku:
Komentáre k článku:
UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.
Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.
Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.