Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Na expedíciu | Reportér 24

Cesta je ciel...
Označenie inzercie
Na expedíciu

ISSN 1337-8481   Dnes je 8. 5. 2021, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

COSTA PACIFICA - iná spoločnosť, iná loď - prečo neskúsiť konkurenciu za poznaním a relaxom v Stredozemi? - Monte Carlo, Savona - časť 1. - nalodenie

200

Na cestu do Savony sme vyrazili vo štvrtok niečo pred desiatou hodinou doobeda. Výletná loď  Costa Pacifica  pláva z talianskeho prístavu  Savona v piatok o 16.30. Skôr vyrážame z dôvodu predpovede zlého počasia po celej 1200 km dlhej trase. Ak sa zadarí a získame dostatočnú časovú rezervu, potiahneme asi o 130 km ďalej do  Monaca, kde sa v Monte Carle plánujeme zdržať niekoľko hodín. Sme blízko, nenecháme si predsa túto možnosť ujsť...

Na cestu vyrážame s Kamilom a jeho rodinou. Poznáme sa niekoľko rokov a boli sme spolu dva razy na Mallorce, v San Franciscu, v Las Vegas a určite ani toto nebude posledná spoločná cesta. Jej výhodou je mimo iné deľba nákladov na cestu, teda pohonné hmoty, dialničné poplatky, parkovné auta a - auto ide vyťažené, do Talianska nevezieme draho a zbytočne kubíky vzduchu.

Cesta maximálne pohodlným  Mercedesom Viano ubieha výborne, deti sa bavia a už na severe Talianska vidíme, že prestávku na jedlo nebudeme mať na diaľnici, ale zájdeme do Benátok.  Benátky sme síce navštívili už veľa krát, no neodmietneme ďalšiu možnosť. Benátky stoja za to v každom ročnom období. ... len za dažďa veľmi nie. Ale to spoznáme až o niekoľko hodín...

V oblasti Mestre sa obnovil hustý dážď, napriek tomu ideme. Vzhľadom na počasie neparkujeme na veľkom záchytnom parkovisku  Tronchetto, ale ideme priamo do nadzemného parkoviska na Piazza de Roma, odkiaľ je do mesta 100 metrov.

Cena za parkovanie sa za ostatné roky zmenila výrazne, z 19 Eur stúpla na  26, resp. 29 Eur za  24 hodín. Treba povedať, že na celý deň je to vzhľadom na lokalizovanie parkoviska cena prijateľná, no na dve hodiny ktoré nám trvá večera je to cena úplne neprijateľná. Iný cenník žiaľ nemajú, takže pizza v štýlovej maličkej reštaurácii sa dosť výrazne predražuje.

Benátky opúšťame premoknutí do nitky a to máme zimné bundy. Vyrážame ďalej na Miláno, Janov a Savonu. Nočná jazda ubehla výborne. Deti v autosedačkách prespali celú noc a presun z domu  prakticky na juh Európy ani veľmi nevnímali.

V Savone sa okolo druhej v noci prevezieme priamo do prístavu až takmer k mólu, kde bude  Costa už o niekoľko hodín kotviť.

V centre nás zastavujú  Carabinieri  a po kratučkej komunikácii sa lúčime a pokračujeme do už spomenutého  Monte Carla. Asi dve hodiny si pospíme ešte na diaľničnom odpočívadle pred vjazdom do  Francúzka a pred ôsmou ráno sa blížime do Monaca. Serpentíny, úzke cesty a honosné územie kniežactva, ktoré patrí medzi najbohatšie na svete.

V Monte Carle parkujeme v podzemnej garáži priamo pri  Casino de Monte Carlo. Cena parkovného  za viac ako 5 metrov dlhý Mercedes Viano ma zaráža. Prvá hodina  2.40 Eura a ďalšie po 1 Eure. Rozmýšľam, ako je možné, že našinec ešte toleruje parkovné v Bratislave aj na zle upravených parkoviskách  skoro všade prevyšujúce  3 Eurá na hodinu, či parkovné v mestách na verejnom priestranstve za Euro i viac na hodinu.

Fotografujeme sa pred casinom, nad prístavom zaplneným luxusnými jachtami a ideme na caffee do jedného z barov. Espresso, čaj i nealko nápoje v cenách asi o 20 až 30 % nižších, ako v bežných kaviarňach u nás, resp. o polovicu lacnejšie ako v kaviarňach v Bratislave. Strašné, keď porovnám životnú úroveň a príjmy obyvateľov  Monte Carla a napríklad Serede...

Monte Carlo a teda aj Monaco opúšťame úmyselne malou okľukou smerom na Marseilles a zastavujeme v Canes. Tu tankujeme plnú nádrž. Cena nafty -  1,39 Eur / l.  Je potrebné komentovať?

Idúc po diaľnici  položenej vysoko nad pobrežím obdivujeme  úžasnú rivieru,  neskutočne čisté modré more a obehnúc  Monaco  opúšťame  Francúzsko. Samozrejme že sa mení iba dopravné značenie na ceste, pobrežie a štýlové dedinky sú krásne rovnako aj v Taliansku. V Savone ideme hneď do prístavu. Vchádzame na terminál  Costa Crocierre  a už z diaľky vidíme výletnú loď  Costa Pacifica.

Pred terminálom vykladáme batožinu a zriadencom následne odovzdávame auto asistenčnej slžbe spoločnosti na zaparkovanie.

Ideme na chceck in a po bezpečnostných prehliadkach  nastupujeme do lode, s ktorou sa najbližších  12 dní budeme plaviť po  Stredozemnom mori.

Ubytujeme sa v našich kajutách, urobíme krátku prehliadku najdôležitejších častí lode, zúčastníme sa bezpečnostného cvičenia a simulovanej evakuácie lode a ešte pred prvou večerou v reštaurácii  New York, sa ideme na hornú palubu rozlúčiť s večernou  Savonou.

Aj keď  Costa Pacifica je menšia od  MSC Diviny, stále je mohutná viac, ako si klienti absolvujúci plavbu po prvý raz vedeli predstaviť. Nás žiaľ neohúrila, máme s čím porovnávať. A to je dobre. V budúcnosti budeme vedieť, pre akú spoločnosť a tiež triedu lode sa rozhodnúť.

Ideme na večeru. Pri jej podávaní cítime, ako loď opúšťa prístav a pláva na šíre more. Smer - Grécko, Turecko, Izrael...


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko

Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Slovenka  rozhovor o Cernobyle
Označenie inzercie
ZIVOT rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
VIZOVA POVINNOST PRE OBCANOV SR A CR
Označenie inzercie
AKTUALITY rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016  - 30. vyrocie tragedie / Bielorusko
Označenie inzercie
Expedicia Jordánsko-Izrael 2017 februar
Označenie inzercie
Transsibírska magistrála v studiu Reporter24
Označenie inzercie
100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre

100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Bottom panel

© naexpediciu.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na naexpediciu.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign