Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Na expedíciu | Reportér 24

Cesta je ciel...
Označenie inzercie
Na expedíciu

ISSN 1337-8481   Dnes je 8. 5. 2021, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

Ako ešte pritvrdia bezpečnostné kontroly na letiskách? - AKTUALIZOVANÉ

Miloš MajkoDátum27. 12. 2009 16:53:24TémaCestovanie
Nové a ešte prísnejšie bezpečnostné opatrenia na letiskách nenechali na seba dlho čakať. Prísne fyzické kontroly ohlásili z Londýna, Paríža, Madridu, Ríma, Frankfurtu nad Mohanom i letísk Škandinávskych krajín. Pasazierom odporúčajú nechať si namiesto dvoj až trojhodinovú rezervu pred odletom. Zároveň vyhlásili opatrenie, že na palubu letu do USA bude možné zobrať iba jednu batožinu a aj tej sa bude môcť cestujúci dotýkať minimálne - hodinu pred pristátím vôbec. Na kline nebude smieť pasažier mať úplne nič a každé čo i len trochu odlišné správanie (špecifikácia žiaľ chýba) môže byť vyhodnotené ako podozrivé. Ľudia musia počítať s ďalším dôkladným ohmatávaním - po ostatnom pokuse nigérijčana o zničenie lietadla sa dá predpokladať, že aj na hodne intímnych miestach. Cestujúci sa majú na čo tešiť - lietanie sa stáva adrenalínovým športom. Letecké spoločnosti na základe striktných predpisov obmedzujú množstvo podávaných tekutín, výrazne obmedzujú čo je možné vziať na palubu. Dokonca zazneli aj návrhy, aby na palubu nebolo možné vziať žiadnu techniku. Noteboky a fotoaparáty do batožiny mimo kabínu! Absurdné - vznikol by raj pre zlodejov. Byť manipulantom na úseku batožiny by sa nepoctivcom skutočne oplatilo. Už by nemuseli vykrádať batožinu za v dobrom prípade značkové rifle či tričká, prípadne darčeky pasažiermi nesené blízkym, dostali by sa k iným hodnotám... Na jar som sa letecky s Nordwest Airlines a KLM vracal zo San Francisca cez Amsterdam do Viedne. Jednu batožinu mi nepreložili v Amsterdame na let do Viedne. Doručovateľská služba Viedeňského letiska mi batožinu domov doručila po troch dňoch - vykradnutú. Pred dvomi mesiacmi som s rodinou letel z Budapešti cez Rím a New York (Newark) do Miami. Asi objemových 70 % batožiny mi nebola letecká spoločnosť AlItalia schopná na prestupovom letisku Newark vydať. Reklamácia stratenej batožiny trvala tak dlho, že nebolo možné stihnúť presun cez New York na letisko JFK a pokračovať v lete z JFK do Miami. Letecká spoločnosť AlItalia na nekompromisné naliehanie zabezpečila náhradný let z Newarku s Continental Air do Miami. Týždeň telefonicky zavádzala o pohybe batožiny a tvrdila že je na ceste z Rima do Newarku. Nezáujem pracovníkov AlItalie na letisku Newark o stratený majetok cestujúceho ma vyslovene prekvapil a znechutil. Stratená batožina má hodnotu ces 2000 Euro. Nakoľko rozdiel teplôt medzi Slovenskom a Miami v tom čase bol 30 st. Celzia, bolo nutné prakticky všetko oblečenie zakúpiť na vlastné náklady. Slušne povedané nezáujem leteckej spoločnosti AlItalia vec riešiť bol zrejmý aj po prílete na Slovensko. Neustále výhovorky a mylné informácie, kde sa batožina nachádza a kedy bude doručená na Slovensko. Vyhováranie sa a "vyzúvanie" sa zo zodpovednosti. Prehadzovanie zodpovednosti na Malev. Takmer dva mesiace trvajúce telefonáty a e-mailova komunikácie nevedúca úplne nikam. Asi pred 10 dňami mi bolo z Key Westu priateľom oznámené, že batožina bola doručena k nemu do USA. Po jeden a pol mesiaci! Letecká spoločnosť tvrdí, že ja - klient si ju na Slovensko mám dopraviť sám a na vlastné náklady (cca 1000 Euro). Svoju batožinu ktorej prepravu som vopred zaplatil nemám dodnes. Letecké spoločnosti sa pasujú s ekonomickými problémami. Nestíhajú štandardné procesy potrebné k spokojnosti stotisícov prepravovaných pasažierov. Prepúšťajú zamestnancov, uberajú z konfortu prepravy a v prípade problémov nimi spôsobených sa spoliehajú, že pasažierov omrzí domáhanie sa svojich práv. Za služby klient platí vopred a pri reklamácii prakticky niet s kým komunikovať. Kompetencie pracovníkov ako v Prahe, tak vo Frankfurte nad Mohanom sú obmedzené - i keby vec riešiť chceli - nemôžu. A cestujúci? Dovolenka či služobná cesta sa zmení na zháňanie základných vecí, bez ktorých nie je možné prežiť. Za vlastné. A to ešte ďalšie opatrenia komplikujúce cestovanie bežným ľuďom. Ďalšie znižovania pohodlia za peniaze cestujúcich. Začínam mať pocit, že nie je ďaleko doba, kedy cestujúci iba zaplatí a ak nepoletí, nebude mať šancu domôcť sa spravodlivosti. Prístup vedenia SkyEurope pred krachom túto úvahu iba potvrdzuje. Poznámka na záver: Americký sudca navštívil Nigérijského 23-ročného Abdula Mudallada, teroristu z letu Amsterdam - Detroit v nemocnici a oznámil mu vznesené obvinenie. Nigérijec pochádzajúci zo zámožnej bankérskej rodiny sa obvineniu usmieval. Na všetkých medzinárodných letiskách budú bezpečnostné opatrenia stáť ďalšie milióny USD. Ďalšie stotisíce hodín voľného času bežných cestujúcich. Ďalšie stratené batožiny a zničený súkromný majetok tých, ktorí s terorizmom nemajú nič spoločné. Budeme sa usmievať aj my všetci, keď sa nám za plachtami budú pozerať do zadkov namiesto toho, aby si bezpečnostné zložky pracujúce prakticky s neobmedzenými rozpočtami plnili svoje povinnosti na 100%? Neboli sme presvedčení, že perzekuovanie slušných ľudí na hraniciach už dávno skončilo? AKTUALIZOVANÉ - 28.12.2009 8:30 - Cestujúci pri zrušení predvianočných letov z Frankfurtnu nad Mohanom sa domáhali svojich práv. Ako dopadli? Viacej v článku: "Slováci a Česi si sťažovali na letisku, polícia ich zatkla" http://aktualne.centrum.sk/zahranicie/clanek.phtml?id=1198515 a tiež články: "Na letišti budou pasažéry „svlékat“ skenery. Ochránci práv se bouří" http://zpravy.idnes.cz/na-letisti-budou-pasazery-svlekat-skenery-ochranci-prav-se-bouri-py2-/domaci.asp?c=A091227_205113_domaci_vel

Fotogaléria k článku:





Zobraziť všetky fotografie
 Ďalšie drahé veci by mali pasažieri preložiť z príručnej batožiny do nákladného priestoru lietadla. Zabezpečí letecká spoločnosť bezpečnosť drahej batožiny, keď nie je schopná dva mesiace doručiť batožinu klientovi? Ked nie je schopná uznať evidentnú chybu a náležite ju napraviť? Zmení sa systém poistenia, výška poistného krytia na kus batožiny? Dokedy bude realizácia poistnej udalosti vyzerať ako boj o niečo, čo klientovi nepatrí?
Popis: Ďalšie drahé veci by mali pasažieri preložiť z príručnej batožiny do nákladného priestoru lietadla. Zabezpečí letecká spoločnosť bezpečnosť drahej batožiny, keď nie je schopná dva mesiace doručiť batožinu klientovi? Ked nie je schopná uznať evidentnú chybu a náležite ju napraviť? Zmení sa systém poistenia, výška poistného krytia na kus batožiny? Dokedy bude realizácia poistnej udalosti vyzerať ako boj o niečo, čo klientovi nepatrí?
 Informačný panel s odletmi na medzinárodnom letisku v Miami.
Popis: Informačný panel s odletmi na medzinárodnom letisku v Miami.

Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
›REGISTROVANÍ MENOM‹
registrovaní nickom
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Slovenka  rozhovor o Cernobyle
Označenie inzercie
ZIVOT rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
VIZOVA POVINNOST PRE OBCANOV SR A CR
Označenie inzercie
AKTUALITY rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016  - 30. vyrocie tragedie / Bielorusko
Označenie inzercie
Expedicia Jordánsko-Izrael 2017 februar
Označenie inzercie
Transsibírska magistrála v studiu Reporter24
Označenie inzercie
100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre

100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Bottom panel

© naexpediciu.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na naexpediciu.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign